Follow by Email

Wednesday, 11 April 2012

Budak comey

 Budak yang comey nk cute.....sape berkenan leh like..kiki
Saya ni suka sgt makan aiskrim..waaa sdapnye,,,

Monday, 12 December 2011

Smart Herbs


Sebenaqnya dah lama aku start jual kecil-kecilan produk ni, tak brapa nak aktif sangat. Cuma aku ja yang aktif minum produk ni....setakat ni aku dah minum 3 kotak kacip fatimah, wak dah minum 3 kotak tongkat ali, dan 3 kotak barley - kami kongsi...hehehe

Hasil yang aku dapat rasa la takat ni...
  • Kopi Pra Campur Untuk Semua (Lelaki dan Wanita) - BARLEY 5 in 1

kopi barli – membersih dan menjaga buah pinggang, sejukkan badan, hindar dari kencing kotor, lancarkan proses pencernaan, sesuai untuk DIET, anti-kanser dan kuatkan minda…
Aku - barli ni...sedap, tak rasa kopi sangat pun, bau wangi, kencing lawas (org pompuan kan senang kena), dan sebenaqnya elok tuk diet...hehehe, kempiskan perut buncit, tapi apapun kena konsisten la kan.




**Kopi Pra Campur Untuk Wanita - Kacip Fatimah 7 in 1


kacip fatimah – kesihatan dalaman WANITA, kekalkan keremajaan wanita, hindari daripada penyakit jantung, membantu pelancaran peredaran darah, anti-kanser dan melicinkan kulit.
Aku - Kacip fatimah ni pun sedap, bau wangi tapi tak sekuat Pearl Power Root tu, kencing pun tak la berbau kopi...hehehe. Kesannya period dah makin teratur, senggugut makin hilang, untuk yang ada keputihan pun elok diamalkan kopi ni. Badan jadi ringan, segar dan bertenaga... eyyeaahh. Tapi tang kulit tu...hmmm...aku memang sedia licin apa...hahahaha

Kopi Pra Campur Untuk lelaki - Tongkat Ali 9 in 1

kurangkan hypertension, hindar kolestrol berlebihan, amalan kesihatan dalam pemakanan yang seimbang, membantu pelancaran peredaran darah, untuk kesihatan LELAKI….
Komen dari wak pulak pasal kopi Tongkat Ali ni, sedap, wangi yang tak keterlaluan, badan jadi ringan, segar dan bertenaga. Kencing tak berbau kopi...tang tension tu tak tau la pulak..kalu tension pasai aku, tak dak kopi buleh ubat laaa...


Sebenaqnya produk ni bukanlah berasaskan kopi berkafein, dia berasaskan kopi arabica yang terbukti kurang kafeinnya. Jadi tak yahlah risau kafein berlebihan dalam badan kan. Apa-apapun kalau nak hasil yang cepat dan baik, eloklah diamalkan beserta dengan disiplin, jangan la seminggu sekali je minum kannnn...setahun pun tak ketahuan kesannya. Pastu bagi aku la, tak yah la dok minum segala macam kopi yang dok ada di pasaran ni termasuk la yang ni bercampur-campur....pening perut tau dak nak bahagi zat-zat yang ada. Dah kita pun tak tau yang mana bagi kesan baik, yang mana yang bagi kesan buruk pulak. Konsisten pada satu-satu produk dulu, bila tak ceraci baru la benti dan tukaq kepada yang lebih ceraci...gitu. Nak lebih keterangan profesional silalah lawat di sini http://www.smartherbs4u.com 

LOSYEN PATI HALIA


KHASIAT LOSYEN PATI HALIA & CENGKIH

  • Menghangatkan bahagian "takungan lemak" dan seterusnya membakar lemak di kawasan tersebut.
  • Membantu mengempiskan perut buncit dan merampingkan badan.
  • Merawat dan mengurangkan selulit di kawasan bermasalah.
  • Membuang angin lebihan dalam badan, melegakan kembung perut dan senggugut.
  • Losyen urutan untuk menyegarkan seluruh badan.
  • Sesuai digunakan bagi wanita yang baru bersalin.

    SUSU KAMBING


    Susu kambing mempunyai molekul protin dan lemak yang sangat halus serta mudah dihadam berbanding dengan susu lain. Ianya sangat baik untuk diet bayi dan juga orang dewasa yang mempunyai masalah penghadaman. Disebabkan zarahnya yang halus dan sifatnya yang menyah acid, maka ia sangat sesuai digunakan bagi rawatan ulcer dan gastrik.
    Susu kambing mempunyai kandung laktosa 7% lebih rendah berbanding susu lembu. Ianya sangat baik untuk kanak-kanak yg cirit-birit dan alahan kepada susu lembu serta susu tepung.
    Ianya mempunyai kandungan pH beralkali dan tidak menjana acid dalam darah atau usus. Bahkan ianya bertindak meneutralkan acid dalam badan.
    Kandungan Mineral Selenium yang kaya dalam susu kambing bertindak sebagai bahan bagi membantu sistem ketahanan sel badan manusia dan bahan anti oksida. Selain itu ianya melawan virus secara semulajadi dan mencegahnya dari membiak.
    Susu kambing secara semulajadi mencegah pembiakan organism yang merbahaya dalam badan manusia sekaligus menjadikan kita sihat.
    Kandungan potassium dan kalsium yang tinggi dalam susu kambing serta kandungan sodium yang rendah dalam susu kambing sangat penting bagi membentuk tekanan darah yang normal dan mengawal fungsi hati yang normal.
    Susu kambing mengandungi bahan riboflavin untuk tenaga dan juga boleh merawat simptom penyakit asma, eczema, colic, insomnia dan demam kuning.
Harga sekotak RM30

MAHU ORDER : EMAILKAN KT SAYA DI ALAMAT:: nurulshuhada_86@yahoo.com.my

doa-doa harian..

Doa harian dan Pengertian doa 

Di dalam kesibukan menjalankan pekerjaan harian, kita kadangkala terasa payah melakukan sesuatu. Bagaimanapun, kita selalu terlupa Allah subhana wa ta'ala berada di samping kita dan telah berjanji akan memudahkan hidup kita jika kita memintanya. Di dalam surah Al-Mukmin ayat 60, Allah menjelaskan:


Berdoalah kepada Ku, nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah Ku akan masuk neraka jahannam dalam keadaan hina dina!

Doa Harian ini adalah himpunan doa-doa yang mudah tetapi penting di dalam pekerjaan dan amalan seharian kita, sebagaimana yang pernah dilazimkan oleh Nabi Muhammad s.a.w semasa hayat baginda.

Oleh kerana semua bacaan doa dan zikir tersebut dalam Bahasa Arab, maka disarankan kepada pembaca agar mempelajari bacaan teks doa atau zikirdaripada orang yang boleh atau memahami bahasa arab agar setiap kalimat yang dibaca betul dari segi bacaan dan maknanya kerana apabila bacaan berubah, maka ertinya juga akan berubah. Kalimat bahasa arab jugaadakalanya tidak dapat diterjemahkan ertinya dengan sepenuhnya kerana Nabi Muhammad s.a.w telah diberi kelebihan oleh Allah dengan "Jawami Al-Kalim" iaitu ucapan yang panjang dan mendalam. Adapun terjemahan setiap doa dan zikir hanyalah sebagai bantuan untuk memahami erti setiap bacaan agar menambahkan rasa khusyuk sewaktu membacanya.

Doa dalam bahasa arab, berasal dari kata ( دَعَا - يَدْعُو - دَعْوَة ) yang bererti, memanggil, memohon atau meminta. Orang yang berdoa ertinya orang yang mengajukan permohonan kepada Allah tentang kebaikan diri, keluarga dan harta benda,urusan dunia, agama dan akhirat. Meminta turunnya rahmat dan terhindar dari bencana.

Di dalam Al-Quran kata-kata doa banyak kita temukan dalam beberapa ayat dan surah, mempunyai beberapa erti yang berbeza kandungan dan makna dari ayat-ayatnya dengan perbezaan susunan kalimat-kalimatnya pula.

Umpamanya:

a. Doa yang bererti ibadah atau menyembah. Sebagaimana firman Allah:

Dan jangan kamu berdoa (menyembah) selain Allah, sesuatu yang tidak memberi manfaat dan mudharat kepadamu...
(Surah Yunus ayat 106)
b. Doa yang bererti Istighathah (meminta tolong). Seperti Firman Allah:

...dan minta tolonglah kepada saksi-saksimu (sekutu-sekutumu) selain Allah jika kamu orang-orang yang benar.
(Surah Al-Baqarah ayat 23)
c. Doa yang bererti As-Sual (memohon), Seperti Firman Allah:

...mintalah kepadaKu, akan Ku perkenankan pintamu...
(Surah Al-Mukmin ayat 60)
d. Doa yang bererti An-Nidaa' (panggilan). Seperti Firman Allah:

Iaitu pada hari DIa memanggil kamu...
(Surah Al-Isra' ayat 52)
e. Doa yang bererti Ath-Thana' (pujian). Seperti Firman Allah:

Katakanlah Pujilah Allah atau Pujilah Ar-Rahman...
(Surah Al-Isra' ayat 110)
f. Doa yang bererti Al-Qaul (ucapan). Seperti Firman Allah:

Ucapan mereka di dalamnya ialah: Maha Suci Ya Allah...
(Surah Yunus ayat 10)

Bntal Ilhammu..

Sape y sukakan cenderahati utuk bg pada org tersyg.......bgtau saya cmner design..insyallah sy leh settle kan...





email :: nurulshuhada_86@yahoo.com.my

Kurung Moden

Saya juz jahit n design,material sendiri la ikut kesesuaian minat anda....di bawah ni cntoh design kurung moden...





email :: nurulshuhada_86@yahoo.com.my

blause design

Pada tanggal 131111,ak kongsikan design blause n kemeja terkini....sape2 y mnat coling2 or msg ak utuk tmpahan....
design sendiri pn boleh......klu y jauh nk tmpah pghtaran mlalui pos pn boleh...y pting byar je.....ak ambik murah2 je.......






email :: nurulshuhada_86@yahoo.com.my

oh ujan

jika titisan hujan membsahi jendela mu,itu tnda airmata ku menitis merindui mu,jika ada darah yang menitis dari jari mu,it2 tnda sesuatu yang buruk terjadi pada diriku,jika kau dapat melihat aku di dalam tidur mu,aku igin mengucpkan selamat mlm pada mu,jika kau tsedar dari tidur mu tdengar al-Quran sayup2 di subuh hari,itu tnda aku tlah pergi sblum mu,jika kau mnangis swaktu mlihat aku di slubungi dgn kain putih,maafkan aku krna x sempat btemu dgn mu lagi.